Pokok 'Herba' Misai Kucing  

Kenapa nama dia Misai Kucing, bukan misai rimau??

Pokok Misai Kucing dikatakan mujarab utk mengubati penyakit darah tinggi. Byk sekali produk-produk dlm pasaran berasaskan pokok herba ni. Sekarang, pokok ni begitu banyak dijual di nursery2 dengan harga RM15-RM20.

Untuk pengidap penyakit darah tinggi, ambil daunnya dan dikeringkan. Daun yang kering direndam ke dalam air panas dan diminum spt air teh. Setakat ini aku tak pernah cuba, sbb aku mengidap darah rendah, tak pasal2 plak aku masuk spital kalo minum...

Sumber : dari ibu mertuaku...hehe

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

9 comments

  • :: Wiween ::  
    12:24 AM

    kalo misai kucing betoi camna plak bro?? cth, tgkp sekor kucin siam yg jelita, potong misainye supaya nampak lebih terserlah 'kewanitaannya'. Pastu bikin misai itu sebagai obat. Agak2 mujarab x? agaggagagaga ;p *lariiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

  • izali  
    12:32 AM

    err x paham...x paham. agagagaga. :p muehahaha

  • roserose*MrsYusof*  
    10:50 AM

    izali,

    Malaysia memang kaya dgn herba ..dulu orang2 tua aja yang tua..tak dikomersialkan..tgk teh misai kucing pun ada! Tapi efektif ke?
    Sy nak cari pokok tu lah kalau efektif..dari beli yang dah proses..baik buat sendiri!
    Mesti pahit gila ni!!

  • izali  
    2:08 AM

    ros,

    efektif, ty org yg cuba jawapannya positif. kita hanya berusaha dan tawakkal kpd Allah...

  • SiR KinG TiGeR  
    3:33 AM

    izali

    Aku saja lepak2 kat sini Ok misai kucing ni aku tau best !

    DatOK ZeQ
    http://datokzeq.blogspot.com

  • izali  
    8:20 AM

    datok zeq,

    datuk ngidap darah tinggi ke?? hehe

  • Anonymous  
    11:51 PM

    oh ini misai kucing baru sekarang tau. Power Root kopi pun ada

  • Agrobio Solutions (SA0134472-U)  
    8:05 AM

    Saya pun peminat pokok herba. Saya pun ada banyak koleksi pokok herba. Salam singgah http://agrobiosolution.blogspot.com/#

  • Agrobio Solutions (SA0134472-U)  
    12:33 PM

    Kalau nak matlumat pokok herba yang pelik pelik atau 'rare' layari
    http://agrobiosolution.blogspot.com/

Post a Comment