Ikan Haruan Masak Gulai Daun Kesom  

gulp...meleleh air liur beb

Even dah ada wireless kat rumah aku, makin malas aku updek blog. uhuhuuuu. Tp tak pe la, zaman krisis makanan ni aku post one of my most favorite dish, Ikan Haruan Masak Gulai Daun Kesom.

Korang jangan cari jenis makanan ni kat restoran memana, sbb mmg sahih tak jumpa. Bukan apa, sbb ikan haruan ni salah satu spesis ikan 'darat' yang terancam dan memang sukar didapati dalam pasaran, kerana jarang diternak secara komersial. Kalau ada pon, harganya agak mahal. Tapi sesiapa tinggal di kawasan sawah, amat beruntung sbb ikan ini mmg byk di area sawah padi.

Kedua, masakan Gulai Daun Kesom ni hanya glamer di Terengganu. Cara memasaknya sama spt gulai kari biasa, cuma ditambah dgn daun kesom. Aku sanggup membayar harga yg mahal menikmati hidangan ini, sbb aku tak biasa bergelumang dalam sawah...haha

ps: kata malas update blog, sekali update, panjang lak entry....uhuhuu

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

7 comments

  • :: Wiween ::  
    2:45 AM

    aisey...ikan haruan kah? sygnye ween ni fobia skit bab ikan ikan ni.kalo ayam jln aje.agagagagga :p

  • izali  
    2:51 AM

    cikgu,

    ayam byk kolestrol, ikan ni byk omega 3, DHA, EPA...baik utk otak2 membesar...

    erkk mcm iklan susu anak aku lak...haha

  • :: Wiween ::  
    3:10 AM

    agagagagag daging ayam xde kolestrol la bro.ikan mmg baik..tp sy yg x brapa nak baik kalo mkn ikan. Nanti akan berlaku sindrom keloyaan..and mungkin jugak kemuntahan.

    eh..ngalahkan org pregnant plak.agagagaggagaga :P

  • izali  
    6:57 AM

    wiween,

    ooo x makan ikan rupernyer.... agagagaa jugak. muehahaha

  • princesslavender3  
    11:21 AM

    Giler.. aku masuk je blog ko time page tgh loading gmbr lauk tu terus tersembuh "ya Allah, sedapnya.." hakhak.. lom mkn da tahu sedap.. tu mana dpt tu??? Bini ko masak??? Ke beli kt pasar mlm je bai???? huahhuahhuah!

  • izali  
    11:50 PM

    woit shida, lauk tu anak aku masak daa...pasar malam mana de jual daa, nak makan meh dtg umah aku, bwk ikan ruan yg dah semelih...hehe

  • siput  
    11:57 AM

    wosss .. sedak ngat gula daung kesong nim .. waser lapor llalu .. wak mari gop semakuk 2 sinim .. bulih gop rase .. hee .. hee ..

Post a Comment