Konspirasi Datuk Seri Anwar Ibrahim : Sape Liwat Sape??  




Kenyataan pertama Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas laporan polis oleh Saiful Bukhari.


Aku sebenarnya tergelak bila dengar berita ini. Bukan apa, politik Malaysia ni dan jadi macam cerita kartun. Tak abis lagi dengan isu minyak naik, barang naik, krisis makanan, tambahan pula tarif letrik akan naik 1 Julai ni (dikala CEO TNB menikmati gaji RM90k sebulan sekarang) pastu timbul plak isu nih.

Aku pun tak ambil tau sangat, tapi ramai kawan2 + client yang tanya aku pasal kes ni smp YM aku jadi macam hotline, so terpaksa la aku buat sikit research meliwat secara rambang. Takde la susah sgt, baca history mamat hensem tu, latar belakang dia pastu tgk youtube kenyataan pak-pak menteri, tgk artikel berkaitan, call member aku kat parlimen, ahli politik dan bla2....

Aku bukanlah nak disclose hasil pencarian aku tuh, korang carilah jawapan sendiri sama ada betul atau tak benda ni. Bak kata Nabil....lu pk la sendiri.

Cuma aku tertarik satu kenyataan sorang menteri bahawa Malaysia negara demokrasi dan kerajaan tidak pernah menghalang karier mana-mana ahli politik. Kalo ni memang kenyataan tipu la oleh seorang bergelar menteri. Rasanya semua dah tau amalan cantas mencantas dalam dunia politik nih, dari berebut ketua cawangan smp ke peringkat pusat. Contoh byk sgt, tak larat nak cerita.

So, aku tak hairan lah kalo wujud konspirasi nih ke atas DSAI, sbb dia bukan mangsa pertama cuma cara yang berbeza. Teringat tahun 1998 dulu, masa tu aku masih student, DSAI dicantas oleh TDM sendiri. Tapi sekarang ni setelah siasatan terperinci, semua tuduhan digugurkan. Bukan cantas ke tuh??

Cuma pendapat aku, ni isu klimaks dan penentu untuk siapa akan jadi pemenang, Pak Lah vs DSAI. Berdasarkan sumber yang rapat dengan aku dan boleh dipercayai, chance utk Pakatan Rakyat menerajui Kerajaan Persekutuan amatlah besar, dan dengan isu ini Pak Lah berpeluang utk menghalang.

Sekarang ni ibarat DSAI akan mengambil sepakan penalti dan Pak Lah sebagai penjaga gol. Gol atau tidak kita tunggu dan lihat, even Bekham, Ronaldo pun miss penalti, ye tak?

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

5 comments

  • princesslavender3  
    9:53 AM

    Penat tol la aku komen td.. skali tukar nama terus ilang! hampagas tol!

    Ekceli aku da muak ngan isu politik ni. Alasan2 dorang bg sume nk memperbodohkn rakyat je. Ini sume cam kes "nak tutup salah sendiri g bukak aib org lain la ni" Cara kuno kambeng bapak aku da pakai da time zaman batu dulu.. Buat la aniaya kt org, sok kt SANA menjawab la memasing. Nak komen lelebih pun x bleh gak, silap2 ko lak masuk paper kena liwat! Hakhak!

    Aku la kn kalu jd tunang si saiful bukhary tu aku g mintak putus je sbb TUNANGKU SUDAH DINODAI! Harharhar! Ampuuuunnnn....

  • Anonymous  
    9:56 AM

    Kawan aku sanggup keluar dengan beruk kalau betul DSAI liwat budak tuh.

  • izali  
    10:08 AM

    sheda,
    aku ko jeles sbb mamat tu ensem... wargkakaka

    anynomus,
    aku sanggup cat umah aku kaler biru...haha

  • Anonymous  
    11:42 AM

    agok agok plan 1+3 siapa ni?

  • izali  
    5:44 PM

    orang,

    tunggu mahkamah putuskan...hehe

Post a Comment