Kenduri BERSIH @ Istana Negara  

tgk gambar yg aku amik...





rakaman video aku..


klik for more videos


Kali ini aku beraya di depan Istana Negara sempena Himpunan Aman Bersih pada 10 November 2007. Himpunan Aman BERSIH ini bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong (Sultan Mizan kesayangku...)untuk mendesak PRU12 yg lebih bersih. Klik utk baca apa itu BERSIH?

Aku pon tatau la brp org yg hadir, korang tengok sendiri gambar dan video yang aku amik.

Tp dalam byk2 'kenduri' yg aku terlibat, demo ini yg paling tersusun. Pihak penganjur juga menyediakan pasukan khas untuk memantau keselamatan dan juga trafik. Berita TV3 mengucapkan tahniah kpd 4000 anggota keselamatan kerana berjaya mengawal keadaan, tp sebenarnya dorang byk duduk lepak bawah pokok jer. Yang byk mengawal keadaan ialah pasukan Unit Amal (berpakaian seragam merah), dan para peserta yg berdisiplin. Tahniah.

Cuma berlaku kekecohan di Masjid Jamek. Aku takde kat situ, sbb aku dah sampai kat Istana. Tp yg turut ditangkap 2 orang sahabatku Ustaz Ridzuan dan Wan Zul. Sebenarnya tak lah kecoh, cuma pihak polis dan FRU cuba menghalang orang ramai dengan semburan gas dan air pemedih mata. Biasa la keje FRU mmg nak sembur jer. Dah memang arahan pihak atas utk halang Himpunan Aman Bersih ni. Tp bagus jugak FRU sembur, at least kita tau la jugak sape yg buat kecoh dulu...

Sekali lagi tahniah kpd pihak penganjur kerana berjaya menganjurkan Himpunan Aman Bersih dengan selamat. Cuma aku kecewa, media dan TV takut nak siar cerita sebenar, biasa la Malayais kan negara demokrasi terpimpin....haha.

Takat ni dulu, kang blog aku plak kena ban plak....hehe

ps: digicam aku x bw bwk, takut kena rampas ngan polis...ni pakai henpon buruk :)

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

4 comments

Post a Comment

Kerja Kosong Terkini...