My Analytical Report & My Earning with Nuffnang  



Aku tatau apa yang dorang dorang suka sangat skodeng blog aku nih, sehingga unique visitor mencecah 240 orang dengan 452 pageviews. Kalau nak dibandingkan dengan blog lain yg lebih glamer 240 visitor tu kira ramai la bg aku...hehe. Sebelum ni yang paling tinggi 345 visitor pada 18 Feb 2008, iaitu lepas Family Day MsjBox di Pantai Seri Purnama, Teluk Kemang, Port Dickson.

Apa itu Nuffnang? Dan apa kelebihan Nuffnang kepada Blogger??

Nuffnang menggelarkan mereka sebagai Asia's First Blog Advertising Community. Dengan bahasa mudahnya, Nuffnang menawarkan kepada blogger atau advertiser utk meletakkan iklan dan sebagai balasan advertiser akan dibayar berdasarkan kepada unique visitor dan juga bila iklan itu di klik. Maklumat lanjut boleh ke ruangan FAQ Nuffnang.

Apa yang suka tentang Nuffnang ni bukan sebab 'make money online' dengan Nuffnang ni, sbb dalam akaun aku pun baru ada RM83.73, kalau dengan Google Adsense aku mampu dapat RM80 dalam masa beberapa hari sahaja. Tp memandangkan kita tidak perlu membuat apa2, ianya dikira sebagai 'free money'. Siapa yang tanak duit free kan??

Ok, bukan 'make money online' yang aku nak cerita, tp aku lebih tertarik dengan Nuffnang Analytical Report yang ditawarkan secara real time (atau sejam lewat). Bagi aku ianya satu bonus. Kita bukan sahaja dapat mengetahui jumlah pengunjung dan berapa pageviews, malah kita boleh tau dari mana mereka datang dan dari mana mereka mengetahui blog kita sama ada seacrh engine atau refferal lain. Kita juga boleh mengetahui keyword apa yg digunakan semasa mencari blog kita di search engine.

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

2 comments

  • Kasawari  
    10:40 PM

    Bro..
    wah hebat blog ni.. visiot ramai tu.. aklah blog Dr Khir yang makin fofuler tu..

    dulu saya ada pasang Nuffnang kat blog.. tapi mcm tak best lah bila iklan merapu rapu keluar.. contoh.. iklan bank.. kalo bank islam tak per la.. ni bank konventional.. tak pasal2 kita promosi riba di blog sendiri.. pastu iklan program apa tu.. cari perempuan lawa2 kattv.. tu yang saya stop..

    saya ni bukan lah baik sgt.. tapi .. kdg2 terfikir jugak hal2 sebegini..

    BEEP BEEP

  • Anonymous  
    10:56 PM

    salam,

    Aku join Nuffnang ni bukan sbb duit...tp sbb Analytical Report tuh.

    Penah gak terpk soal tu...sbb tu kalo kuar iklan merapu tu aku disable jerk...ada option utk disable iklan tuh...

    bergantung jugak la apa iklan yg nak kuar...

    begitu juga adsense...kalo nak ikutkan keyword 'loan', 'credit card' & 'insurance' memang la mahal, tp aku x pakai keyword tu sbb dah sah2 bersubahat...

    setuju dgn bro 100%..hehe

Post a Comment