Jenis-jenis Kanser Wanita & Kos Rawatan Penyakit Kritikal  

Serangan Kanser Mengikut Jantina (Sumber : Institut Kajian Nilai)

Baru-baru ini aku dijemput untuk berceramah berkenaan Takaful : Peranan Dalam Kasih Sayang Sebuah Keluarga di sebuah kilang di Petaling Jaya, Selangor. So, antara topik yang diutarakan ialah risiko wanita menghidapi serangan kanser. Berikut adalah senarai penyakit kanser yang menyerang wanita berdasarkan kajian aku :

  1. Kanser paru-paru
  2. Kanser payudara
  3. Kanser kulit
  4. Kanser ovari
  5. Kanser rahim
  6. Kangser pangkal rahim
  7. Kanser faraj
  8. Kanser vulva
  9. Kanser usus besar
  10. Kanser rektum
Aku pun tak tahu kenapa wanita lebih terdedah dengan penyakit kanser ni (selain penyakit buatan orang...hehe) tapi yang penting sekurangnya jika ianya berlaku, payung sudah disediakan. Penekanan aku semasa sesi ceramah tersebut ianlah pentingnya mengadakan satu simpanan dan dalam masa sama simpanan tersebut menjamin dana khas penyakit kritikal tanpa menjejaskan tabungan / simpanan kita.

Tahukah anda kos rawatan Penyakit Kritikal sekarang?



Ini merupakan kos rawatan di Malaysia tidak termasuk kos petrol untuk berulang alik ke hospital dan sebagainya.

So, nasihat aku, beringatlah sebelum kena, jangan terhantuk baru terngadah....

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

6 comments

  • chii  
    2:30 PM

    nape pompuan lebih terdedah eh..cam paru²..sape lgik byk isap rokok..laki kan..yg byk sedut..err..pk la sendiri bak kata bang bil :p

    eh..bukan pembunuh no 1 wanita = kanser payudara eh?

  • Kasawari  
    9:05 PM

    wah bro.. nanti leh bagi ceramah pendek waktu 19hb nanti eh. menarik informasi di sini...

    beep beep

    p/s; xchange link eh bro.. he he

  • izali  
    8:13 AM

    chii,
    listing tu bukan ikut ranking la...saja belasah tulis. haha

    man,
    ceramah?? x leh la..aku kena gi ceramah dlm hutan...uhuhuu

  • chii  
    10:37 PM

    owh..mn nak tau..ingtkan ikut ranking..

  • izali  
    12:00 AM

    chii,

    tp no 1 mmg breast cancer la....:D

  • DoctorHighSalary  
    1:06 PM

    doctor salary too high...
    reduce salary...
    then cancer treatment cost will reduce...

Post a Comment

Kerja Kosong Terkini...