From Izali's Kitchen : Black Pepper Chicken  


Nama Resepi : Ayam Masak Sukati aku la....

Nota : resepi ni sesuai utk org yg malas masak cam aku nih, tp nak makan sedap...hehe

Bahan2-bahan

1. Ayam (ayam yg belum masak, jgn guna ayam KFC plak)
2. Sos Lada Hitam (beli kat kedai)
3. Minyak masak (nape org panggey minyak masak?)

errr...ni jek bahan dia?? ye la....

Cara Memasak

- Gaul ayam + lada hitam + sesudu minyak
- Masuk dalam microwave oven. (pastikan ada fungsi memanggang)
- Set 15 minit. (sempat la nak cek email, update blog bla2)

DAH SIAP DAA.... sedia untuk diratah

komen wife aku : sedap la bang, abang masak tiap2 hari bleh???
dlm hati aku : errkk.... (nyesal aku masak sedap2)

ps: nak tunggu komen pakcik shai...hehe

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

14 comments

  • Anonymous  
    8:17 PM

    mak aii.
    nasib baik saya dah berbuka puasa dah
    klu tak memang terliur
    heueheue ;D

  • izali  
    9:03 PM

    hehe...kalo blom meh la rasa. hehe

  • arsaili  
    10:09 PM

    wei izali....cuba la bak sini ayam kfc tuh...punya sedapaym kfc di buat je masak suka hatiku...ekekek...tapi nampak lapar gak ni...bak mai skit....

  • izali  
    10:16 PM

    mana lak ayam kfc, tu ayam mentah la.... nape kat australis x de jual ayam semelih ke?? ahaks

  • I'M AN AGENT OF PUBLIC GOLD (A0591)  
    10:49 PM
    This comment has been removed by the author.
  • izali  
    11:56 PM

    hehe siti delete komen lak...

    cam aku tatau ko tulis ape, nak rasa amik la...hehe

  • Anonymous  
    12:09 AM

    pehni try ler wat ayam KFC lak yee.. huhu :D

  • izali  
    12:18 AM

    ayam kfc maleh la, nak celup telur pastu gaul ngan tepung, pastu nak kena goreng lagi...lom lg kena minyak panas bla2...uhuhuuu

  • uMIe MieSYa  
    12:24 AM

    Bila bro nak jemput warga msjbox makan2 kat umah bro lak nie? hehehe.. saya taknak kepci yg bro buat.. tp saya nak yg original punyer boleh? :p

  • izali  
    12:31 AM

    umie, kat puncak alam x de kfc la....hehe

  • shaizhar  
    9:01 AM

    Kena Comment lah pulak ->

    selalu daging black pepper nie chicken lak. kira okie lah.

    dari segi persembahan 2/5 (ambik hati) x de hiasan dalaman & luaran utk menarik hati "pemakan"

    kurang kuah (suka kalau byk "kuah")

    rasa "x dapat rasa" apa lagi dapat bau.

    dapat lihat nampak mcm sedap 3/5 (sebab ada komen dari isterinya)

    sesungguhnya isteri tak akan "menipu" utk ambik hati si suami.

    kalau dimakan bersama kentang goreng lagi sedap.

    sekian komen ikhlas

  • izali  
    9:17 AM

    wowoooo...ched shai dah bersuara. mmg komen yg agak bernas. nanti improve dari semasa ke semasa....tp tatau la bila plak aku nak masak lagi. haha

  • Acaii Jawe  
    9:39 AM

    waaaa, terliuq tengok ayam tu bro, terernya masak tu,huhuhu..nak amik resepilah..hehehe...:)

  • arsaili  
    1:11 PM

    oo..ingat ayam kfc..silap baca..mata tak nampak..buta warna..ekekek...sini byk ayam sembelih...lembu sembelih pun byk..yg u all makan kat msia tu..some import dr sini some dr india...

Post a Comment