Harga Minyak Turun RM2.20??  

Tahukan anda harga pasaran dunia sudah turun?

Bloomberg melaporkan harga minyak pada 29 Julai 2008, ialah sekitar USD122 / RM398 se tong.

Semasa Pak Lah mengumumkan kenaikan minyak pada 4 Jun 2008, harga minyak dunia ialah USD149 / RM486 se tong iaitu RM3.00 seliter. Kerajaan menjanjikan subsidi 30 sen daripada harga pasaran iaitu RM2.70 seperti yg kita bayar hari ini.

Berapakah harga 1 liter petrol dunia sekarang??

Secara mudah 1 tong minyak bersamaan 159 liter. Jika harga minyak ialah USD122 atau RM398 se tong, Maka harga minyak dunia sekarang ialah:

RM2.50 (tanpa subsidi)
RM2.20 (dengan subsidi)

So??

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

8 comments

  • princesslavender3  
    8:21 AM

    So? Lu pikir la sendiri!!!

  • izali  
    8:28 AM

    puan shida,

    tak sempat nak pk dah, sibuk muzakarah skrg ni... :)

  • "sishoney"  
    9:48 PM

    salam bro,
    minyak kalo naik.susah nak turun.even harga pasaran dunia dah turun.sbb mereka semua ingat minyak macam umur kita.naik xturun2~hehehe

  • Wiween @ Awin  
    11:24 PM

    errk..mengapakah beta x ketahuan??? nampak sgt x tgk berita or baca paper! agaggagag ;p

  • izali  
    11:52 PM

    sishoney,

    tp janji subsidi 30 sen kan? dulu harga pasaran RM3.00 jadi RM2.70, logik la...skrg harga RM2.50. so???

    cikgu wiween,

    baca paper tanah melayu takde la, baca paper global la...hehe

  • Anonymous  
    10:01 AM

    Duk sibuk pasal minyak jgn sampai hilang Iman. kalau terdesak boleh baham semua ke?

  • izali  
    1:18 AM

    bro,

    ada ke seberang tulisan di atas yg membatalkan iman??

  • TH  
    11:50 PM

    harga akan turn lagi

Post a Comment

Kerja Kosong Terkini...