Korban dan Aqiqah  

acara gotong royong

lepas bahagi kpd fakir miskin, apa lagi.....

yum yum...besh tak?? hehe

Mcm biasa la, aku bukan ni jenis yg update blog on time, sbb byk lagi priority yg aku kena buat. (contohnya tukar pampers anak2...haha)

Raya haji baru ni aku sambut di rumah familiku di Terengganu. Sesiapa dari Ganu - Klatey mmg tahu betapa meriahnya raya haji di sini. Tiap-tiap tahun keluargaku tidak melepaskan peluang utk berkorban, ye la setahun sekali.

Lagi pun kat kampung aku nih, acara korban dilakukan secara kongsi iaitu dibahagikan kepada 7 bahagian. Biasanya satu bahagian lebih kurang RM250 - RM350 sahaja, tak la mahal kan. Tahun ni aku dan keluargaku ambik 2 bahagian utk korban dan 1 bahagian utk aqiqah anakku.

Sesiapa yang belum belum berkorban, aku doakan kalian tercapai hajat kalin utk tahun 2008 ni, insya Allah.

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

0 comments

Post a Comment