Tag Ramadhan al-Mubarak  

Aku kena TAG lagi. Kali ni dari Auntie Umie, so sambil pakaikan pampers kat anak aku, aku menekan keyboard:

Sejak bila anda mula berpuasa penuh??
Seingat aku umur 5 tahun aku puasa 5 hari. Anakku Faizatul Fatihah (5 tahun) lagi hebat, setakat hari ni dah 8 hari. Ok, aku start puasa penuh pada tahun 1986 masa darjah 3. Aku sorang je penuh time tu...eh riak dan takabbur lak. hehe


Pernahkah anda ponteng puasa dan apakah alasannya??
Dari 1986 - 2007, jawapannya tak pernah. Err.. dah 21 kali Ramadhan aku dah puasa. Adakah aku layak menghuni syurgaMu ya Allah. hmmm....

Adakah anda pernah bermain bunga api dan mercun??
Masa kecik bapak aku tak bagi main bungan api pun apatah lagi mercun. Bila jadi bapak budak baru aku main sakan..haha. Main mercun ada la sekali dua seumur hidupku ini. isk isk.

Juadah apakah menjadi kegemaran anda sewaktu berbuka??
Kurma + air teh susu panas + kueh mueh. Jarang makan nasik. Sbb tu masa aku keje bank dulu aku tak penah pergi mana-mana event buka puasa (even free sponsored by vendors). Dulu penah penah buat kat Sheraton Hotel, Renaissance Hotel, Restoran Nelayan, Restoran Seri Melayu, dan bla2. Aku prefer berbuka kat umah bersama anak isteri tersayang.

Lagu raya manakah yang anda suka??
Semua lagu lama yg evergreen eveready, tp takde satu pon yg aku hafal. Tp yg paling feberet lagu Lebaran Ini dendangan gabungan kumpulan nasyid dalam album Maafkan oleh Raihan. Download di sini.

Tahun ini anda beraya di mana??
Raya 1-2: Rumah ibu mertuaku di Tg Karang, Selangor.
Raya 3-4: Rumah ibuku di Kg Teluk Pasu, Kuala Terengganu.


Pernahkah anda bertugas di hari raya??
Tidak pernah.

Apakah kenangan paling manis di hari raya??
1. Pada Syawal 1422, pertama kali IZA dan LI beraya bersama.
2. Pada Syawal 1423, pertama kali beraya 'bertiga'.
3. Pada Syawal 1424, pertama kali raya di rumah sendiri.
4. Pada Syawal 1425, pertama kali beraya 'berempat'.
5. Pada Syawal 1426, pertama kali beraya 'berlima'
Semua tu manis belaka...chewwah.

Aku nak sebarkan tag raya ni kpd mangsa2 berikut, jgn lupa menjawab dengan penuh perasaan...hehe

1. Abang Kassim Selamat
2. Datin Carneyz
3. Uncle J Di situ
4. Mama Rahsia
5. Miss Faizzah
6. Miss Meera
7. ShayLuvU
8. Datin Ila

babah, bila nak gi shopping nih??
takde shopping...raya tak jadi tahun ni, anak bulan tak nampak.

Subscribe Latest Update via Email!!
AddThis Social Bookmark Button

9 comments

  • ILA  
    9:16 AM

    Assalamualaikum..
    aikkk!!!motif letak namaku pangkalnya "datin"????
    kembang kempis hidung ku d sini..hihikkk..(memangpun..cos tgah selsema):p

    best gak tag yg ni..sape pnciptanya yeakkk???

  • uMIe MieSYa  
    12:22 PM

    Aip!! anak2 bro boleh la panggil saya untie... bro tak boleh sama sekali.. :p

    Psst : bila nak beraya ber-6 plak nie? :p

  • Jamal Abd Rahman  
    12:53 AM

    salam..mmm..kena tag jugak saya nih rupanya..terperanjat sy bro! tetiba jer sy jadik glamer kat sini..hehehhe
    ok.ada masa uncle buat ek..tunggu!

  • akois  
    9:17 AM

    em..kalau la boleh kembali balik zaman kanak2 balik..isk..bnyk memory yang tak dpt dilupakan..tp yg paling aku tak leh lupa..waktu puasa kecik2 dulu..kalau lepas ambil wuduk tuh..memang segar a sket!! yea la..mana tak nya kalau kumur2 tuh..memang dah tak keluar dah air tuh..hehehe.semoga anak2 aku nanti tak ikut la perangai aku tuh nanti..hehehe...idios!!!

  • Anonymous  
    5:43 PM

    alamek.. anak dua keee.. agaknye kembor kot dlm peghot ien wakakaka

  • uMIe MieSYa  
    8:23 AM

    Masih tak puas hati dengan gelaran 'untie umie' tu... gr.. grr..

  • izali  
    5:12 PM

    datin ila,

    hehe..saja letak datin bg glamer...ahakz

    umie,

    kira ko ni pangkat auntie la kat anak2 aku...hehe

    uncleJ,

    orait uncle....

    akois,

    ko tanak buat gak ke tag nih....hehe

    ien,

    ko nak baranok kembor ke?? sakit ooo...wakakaka

    umie,

    tak puas ati ek?? ko bg dulu duit raya kat anak2 aku then aku edit...muahahahaha

  • uMIe MieSYa  
    10:50 AM

    Bosannnyer! asyik entri nie je kat atas.. bila nak apdate nie bro? :p sibuk ke??

  • izali  
    11:08 AM

    umie,

    ye la, nanti aku hupdek....

Post a Comment